34. Szkoła Matematyki Poglądowej

„NIE w matematyce i okolicach”

2005-01-28 – 2005-02-01, Grzegorzewice

Istotnym elementem metodologii naukowej jest możliwość falsyfikacji hipotez. Stwierdzenia, których obalenie nie jest możliwe, nie mogą być twierdzeniami żadnej nauki. Podobnie doskonalenie teorii naukowych odbywa się również na drodze eliminacji niektórych z ewentualnych dróg rozwoju. Przegląd tego rodzaju sytuacji w różnych dziedzinach jest właśnie celem XXXIV Szkoły. Uczestnicy Szkoły będą mogli lepiej widzieć strukturę nauk, będą wprowadzani w problematykę dyscyplinującą ich rozwój.

Program

28 stycznia 2005, piątek

09:00 Andrzej Dąbrowski, Prawdopodobieństwo NIE istnieje
10:15 Krzysztof Oleszkiewicz, NIErówności
11:15 Tomasz Dłotko, Problemy NIEliniowe
12:15 Edmund Puczyłowski, Iloczyny sum kwadratów i algebry (również NIEprzemienne i NIEłączne)
16:15 Witold Sadowski, TwierdzeNIE Cauchy'ego o wielościanach
17:15 Paulina Domagalska, NIEwykonalność w geometrii
20:00 Jarosław Wróblewski, Jak NIE należy formułować zadań?

29 stycznia 2005, sobota

09:15 Paweł Strzelecki, Stulecie XIX i XX problemu Hilberta
10:15 Jan Krempa, Wzrost półgrup, grup i algebr
11:15 Witold Marciszewski, NIEmetryzowalność
12:15 Marek Gutowski, Zjawiska SF
16:15 Zofia Adamowicz, NIEdefiniowalność
17:15 Jerzy Grzybowski, Algebra geometryczna. DodawaNIE, odejmowaNIE i skracaNIE wielokątów i wielościanów wypukłych
20:00 Wojciech Guzicki, Jak skorzystać na tym, że czegoś NIE umiemy zrobić?

30 stycznia 2005, niedziela

11:15 Renata Wiertelak, Iloczyn zbiorów Cantora = ?
12:15 Roman Duda, NIE jest ważne
16:15 Jerzy Mioduszewski, IstNIENIE w matematyce
17:15 Magdalena Stobińska, Ukryte Parametry czyli NIErozstrzygnięta Hipoteza

31 stycznia 2005, poniedziałek

09:00 Maciej Radziejewski, NIEjednoznaczność rozkładu w ciałach algebraicznych
10:00 Piotr Grzeszczuk, NIEkonstruowalność
11:15 Zbigniew Marciniak, Różne rodzaje NIEspójności
12:15 Grzegorz Łukaszewicz, NIEjednoznaczność rozwiązań
16:15 Adam Osękowski, Proces Wienera
17:15 Tomasz Kwast, Czego NIE ma we Wszechświecie?
20:00 Przemysław Kajetanowicz, Matlab, Mathematica i inne narzędzia - korzyści i pułapki związane ze stosowaNIEm technologii w nauczaniu matematyki

1 lutego 2005, wtorek

09:00 Krzysztof Przesławski, Hipoteza Kellera
10:15 Konrad Zdanowski, Twierdzenie Matijasewicza
11:05 O tym, co było i co będzie dalej

Uczestnicy

  1. Michał Adamczyk
  2. Zofia Adamowicz
  3. Wiktor Bartol
  4. Jerzy Bednarczuk
  5. Andrzej Chmura
  6. Małgorzata Cudna
  7. Andrzej Dąbrowski
  8. Tomasz Dłotko
  9. Paulina Domagalska
  10. Danuta Drygała
  11. Roman Duda
  12. Piotr Dworniczak
  13. Kazimiera Dyrda
  14. Łukasz Grabowski
  15. Piotr Grzeszczuk
  16. Jerzy Grzybowski
  17. Marek Gutowski
  18. Wojciech Guzicki
  19. Mirosław Jakubiak
  20. Agnieszka Janiak-Osajca
  21. Anna Janicka-Żylicz
  22. Joanna Jaszuńska
  23. Renata Jurasińska
  24. Przemysław Kajetanowicz
  25. Andrzej Kisielewicz
  26. Marek Kordos
  27. Agnieszka Kozak
  28. Jan Krempa
  29. Eryk Kurcius
  30. Tomasz Kwast
  31. Grzegorz Łukaszewicz
  32. Maciej Malaczewski
  33. Zbigniew Marciniak
  34. Witold Marciszewski
  35. Jerzy Mioduszewski
  36. Michał Muzalewski
  37. Zofia Muzyczka
  38. Krzysztof Oleszkiewicz
  39. Adam Osękowski
  40. Krzysztof Piejko
  41. Kuba Pochrybniak
  42. Zdzisław Pogoda
  43. Agnieszka Prusińska
  44. Krzysztof Przesławski
  45. Edmund Puczyłowski
  46. Paula Quinon
  47. Maciej Radziejewski
  48. Waldemar Rożek
  49. Anna Rudnik
  50. Witold Sadowski
  51. Monika Skóra
  52. Magdalena Stobińska
  53. Paweł Strzelecki
  54. Barbara Szal
  55. Anna Szpila
  56. Marta Szumańska
  57. Dariusz Uchman
  58. Renata Wiertelak
  59. Jarosław Wróblewski
  60. Anna Zatorska-Goldstein
  61. Konrad Zdanowski
  62. Rafał Zduńczyk

Medale