Istotnym elementem metodologii naukowej jest możliwość falsyfikacji hipotez. Stwierdzenia, których obalenie nie jest możliwe, nie mogą być twierdzeniami żadnej nauki. Podobnie doskonalenie teorii naukowych odbywa się również na drodze eliminacji niektórych z ewentualnych dróg rozwoju. Przegląd tego rodzaju sytuacji w różnych dziedzinach jest właśnie celem XXXIV Szkoły. Uczestnicy Szkoły będą mogli lepiej widzieć strukturę nauk, będą wprowadzani w problematykę dyscyplinującą ich rozwój.
28 stycznia 2005, piątek
|
09:00 |
Andrzej Dąbrowski,
Prawdopodobieństwo NIE istnieje
|
10:15 |
Krzysztof Oleszkiewicz,
NIErówności
|
11:15 |
Tomasz Dłotko,
Problemy NIEliniowe
|
12:15 |
Edmund Puczyłowski,
Iloczyny sum kwadratów i algebry (również NIEprzemienne i NIEłączne)
|
16:15 |
Witold Sadowski,
TwierdzeNIE Cauchy'ego o wielościanach
|
17:15 |
Paulina Domagalska,
NIEwykonalność w geometrii
|
20:00 |
Jarosław Wróblewski,
Jak NIE należy formułować zadań?
|
29 stycznia 2005, sobota
|
09:15 |
Paweł Strzelecki,
Stulecie XIX i XX problemu Hilberta
|
10:15 |
Jan Krempa,
Wzrost półgrup, grup i algebr
|
11:15 |
Witold Marciszewski,
NIEmetryzowalność
|
12:15 |
Marek Gutowski,
Zjawiska SF
|
16:15 |
Zofia Adamowicz,
NIEdefiniowalność
|
17:15 |
Jerzy Grzybowski,
Algebra geometryczna. DodawaNIE, odejmowaNIE i skracaNIE wielokątów i wielościanów wypukłych
|
20:00 |
Wojciech Guzicki,
Jak skorzystać na tym, że czegoś NIE umiemy zrobić?
|
30 stycznia 2005, niedziela
|
11:15 |
Renata Wiertelak,
Iloczyn zbiorów Cantora = ?
|
12:15 |
Roman Duda,
NIE jest ważne
|
16:15 |
Jerzy Mioduszewski,
IstNIENIE w matematyce
|
17:15 |
Magdalena Stobińska,
Ukryte Parametry czyli NIErozstrzygnięta Hipoteza
|
31 stycznia 2005, poniedziałek
|
09:00 |
Maciej Radziejewski,
NIEjednoznaczność rozkładu w ciałach algebraicznych
|
10:00 |
Piotr Grzeszczuk,
NIEkonstruowalność
|
11:15 |
Zbigniew Marciniak,
Różne rodzaje NIEspójności
|
12:15 |
Grzegorz Łukaszewicz,
NIEjednoznaczność rozwiązań
|
16:15 |
Adam Osękowski,
Proces Wienera
|
17:15 |
Tomasz Kwast,
Czego NIE ma we Wszechświecie?
|
20:00 |
Przemysław Kajetanowicz,
Matlab, Mathematica i inne narzędzia - korzyści i pułapki związane ze stosowaNIEm technologii w nauczaniu matematyki
|
1 lutego 2005, wtorek
|
09:00 |
Krzysztof Przesławski,
Hipoteza Kellera
|
10:15 |
Konrad Zdanowski,
Twierdzenie Matijasewicza
|
11:05 |
O tym, co było i co będzie dalej
|