Tematem Szkoły jest prześledzenie kształtowania się społecznego przekazu matematyki i związanych z nią zjawisk kulturowych i cywilizacyjnych w Polsce i na świecie po drugiej wojnie światowej. Problematyka ta jest obecnie szczególnie ważna ze względu na dokonującą się reformę edukacji narodowej. Ważnym elementem Szkoły będzie zderzenie stanowisk teoretyków i praktyków, oraz próba prowadzenia dialogu pomiędzy przedstawicielami różnych szczebli nauczania.
29 stycznia 1999, piątek
|
09:00 |
Otwarcie Szkoły i wręczenie medalu Filca
|
09:15 |
Mirosław Lachowicz,
Matematyk a "zamglone oko świata"
|
10:15 |
Agnieszka Wojciechowska-Waszkiewicz, Jan Waszkiewicz,
O kulturze matematycznej (z opóźnieniem)
|
11:15 |
Paweł Strzelecki,
Czego nie mogą płaszczaki
|
12:15 |
Jerzy Mioduszewski,
O pożytkach z dydaktyki
|
16:15 |
Jacek Świątkowski,
O wielościanach i parkietażach platońskich
|
17:15 |
Zbigniew Marciniak,
O licznie kolorów
|
30 stycznia 1999, sobota
|
09:15 |
Jarosław Wróblewski,
Po co jest miara Lebesgue'a
|
10:15 |
Krzysztof Omiljanowski,
Rozkłady monotoniczne
|
11:15 |
Wojciech Kopczyński,
Rachunek Kruskala
|
12:15 |
Tadeusz Nadzieja,
Fizyka w matematyce szkolnej
|
16:15 |
Piotr Hajłasz,
Przypływy
|
17:15 |
Marek Zakrzewski,
Dyskretny urok tasowania
|
20:00 |
Bolesław Gleichgewicht,
Gawęda o dawnych czasach
|
31 stycznia 1999, niedziela
|
11:15 |
Wiktor Bartol,
O kratach
|
12:15 |
Krzysztof Ciesielski,
O łańcuchach i nie tylko
|
16:15 |
Werner Mnich,
Zadania
|
17:15 |
Piotr Zalewski,
Bańki w teorii i praktyce
|
1 lutego 1999, poniedziałek
|
09:15 |
Antoni Ogorzałek,
Wędrówki w krajobrazach kształtotwórczych
|
10:15 |
Andrzej Dąbrowski,
Trochę inna geometria
|
11:15 |
Zdzisław Pogoda,
Od krzywizny do..., albo dwa w jednym
|
12:15 |
Roman Golar,
Postęp = katastrofa?
|
16:15 |
Michał Szurek,
Rachunek Schuberta
|
17:15 |
Andrzej Mąkowski,
Zadania
|
2 lutego 1999, wtorek
|
09:15 |
Witold Sadowski,
O wzorze Newtona i przestrzeniach Sobolewa
|
10:15 |
Armen Edigarian,
Niezmienniki, kolorowanie i zadania olimpijskie
|
11:15 |
Marek Kordos,
Najtrudniejsze zadania nasze i najtrudniejsze zadania dla nas
|